Zwroty
Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014, kupujący ma 14 dni od daty otrzymania towaru na przesłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy, a jeśli sprzedający nie poinformował o prawie do odstąpienia – 12 miesięcy. Zwrot przedmiotu przez konsumenta powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od daty przesłania oświadczenia, podobnie jak zwrot środków przez Sprzedającego. Sprzedający może jednak wstrzymać się z odesłaniem środków do czasu otrzymania przedmiotu. Umowa jest uważana za niezawartą, a konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
W przypadku asortymentu, który jest produktem personalizowanym, wykonywanym na indywidualne zamówienie klienta niemożliwy jest zwrot towaru w formie odstąpienia od umowy zawartej na odległość w rozumieniu ustawy o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, poz. 827) z dnia 30.05.2014 r., która nie dotyczy towaru personalizowanego (nadruk wskazany przez klienta), wykonywanego na indywidualne zamówienie kupującego. W myśl treści Art. 38. ww. Ustawy: Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
* o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
* w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
W przypadku oferowanych przez nas produktów personalizowanych klient ma prawo do złożenia reklamacji, np. z tytułu niezgodności towaru z opisem/zdjęciami w aukcji, czy też niezgodności produktu z przekazanymi wytycznymi klienta do jego wykonania.
Reklamacje
1. Kupujący ma prawo do złożenia reklamacji, jeśli otrzymany produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową, w szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna, jeżeli:
* nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia
* nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił kupującego, w tym przedstawiający próbkę lub wzór
* nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę przy zawarciu umowy, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia
* została kupującemu wydana w stanie niezupełnym.
2. Kupujący może składać Sprzedawcy reklamacje dotyczące zawartej Umowy pod adresem kontakt@julan.pl lub w formie pisemnej na adres siedziby Sprzedawcy. Poprawnie złożona reklamacja powinna zawierać co najmniej:
*imię, nazwisko, adres, adres e-mail Kupującego,
* datę zawarcia Umowy stanowiącej podstawę reklamacji,
* przedmiot reklamacji, ze wskazaniem żądania Kupującego,
* wszelkie okoliczności uzasadniające reklamację. Załączając szczegółowy opis niezgodności towaru z umową.
3. Sprzedający rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania w prawidłowej postaci. Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na podany przez Kupującego adres e-mail bądź na adres poczty tradycyjnej. W przypadku przyjęcia reklamacji przez Sprzedawcę, Kupujący zobowiązany jest odesłać reklamowany przedmiot na adres siedziby Sprzedającego na własny koszt.
4. Jeśli sprzedany produkt ma wadę, Klient może żądać obniżenia jego ceny, żądać jego naprawy lub wymiany na wolny od wad. Według zapisów Kodeksu Cywilnego (Dz. U. Nr 16, poz.93 ze zm.) oraz inne powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
5. Klient ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php Porady udzielane są przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem e-mail porady@dlakonsumentow.pl